donderdag 26 september 2013

Blooper: Verbrande Sushi Rijst


Vandaag was het weer Sushi time bij ons thuis. Ik had me er al drie dagen op verheugd om uit mijn nieuwe sushi kookboek allemaal lekkere nieuwe sushi's te proberen.
Ik begon met het belangrijkste deel van sushi....de rijst. Hier ging het helaas al helemaal fout. Bij het wassen van de rijst vond ik het al geen fijne sushi rijst. De rijstkorreltjes brokkelde af en het water werd niet mooi schoon.
Toen ik de rijst gekookt had en de deksel eraf haalde rook ik gelijk dat het niet goed was. Het rook precies als verbrande popcorn. De pan die ik had gebruikt had een te dunne bodem waardoor de rijst aankoekte.
Er viel helaas niet meer van de rijst te redden want ook de niet verbrande rijst smaakte verbrandt.

Morgen waag ik nog een poging, dit keer met een goede gietijzeren pan en een ander merk sushi rijst.
Vanavond wordt het dan maar pizza van beneden! Stiekem ook wel eens lekker.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten